Reklamace a vrácení zboží

1. Všeobecná ustanovení

  • 1.1 Tento reklamní řád se vydává v souladu a ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů (občanský zákoník) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
  • 1.2 Poučení pro spotřebitele – reklamní řád je nedílnou součástí obchodních podmínek prodejce a popisuje postup, jakým způsobem uplatnit reklamaci zboží, které je předmětem kupní smlouvy mezi ním a prodejcem.
  • 1.3 Musíte se seznámit s reklamním řádem a obchodními podmínkami před uzavřením smlouvy.
  • 1.4 Kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě je lhůta adekvátně prodlužována o čas, ve kterém nemůže být poskytnuta součinnost.
  • 1.5 Uzavřením smlouvy kupující souhlasí s tímto reklamním řádem. Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou reklamním řádem dotčena.


2. Záruční podmínky

  • 2.1 Při výběru zboží je nutné, aby se objevila s vlastnostmi, variantami a dalšími informacemi o produktu.
  • 2.2 Virtuální prostor prodávajícího obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazeny ve virtuálním prostoru prodejce. Tímto ustanovením omezena možnost prodávajícího uzavřít smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
  • 2.3 Po celou dobu užívání zakoupených produktů je nutné, aby věnovala pozornost základním pravidlům užívání tohoto zboží. Zvláště je nutné zvážit všechny faktory nepříznivě ovlivňující plnou funkčnost a životnost, jako např. léčba jejich užívání, užívání k nevhodnému účelu.
  • 2.4 Nevhodná volba produktu nebo jeho poškozením užíváním, které neodpovídá jeho povaze nejsou důvody k pozdější reklamaci. Také vada, která vznikla neodbornou manipulací nebo neodborným uvedením do provozu nemůže být důvodem k reklamaci.
  • 2.5 Další nutnou podmínkou pro zachování dobrého stavu zboží a jeho funkčnosti je jeho pravidelná údržba.


3. Podmínky reklamace

  • 3.1 Vyskytne-li se u zakoupeného produktu v záruční době vadu, má kupující právo tuto vadu reklamovat.
  • 3.2 Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady, vady materiálu nebo nekompletnost. Nikoliv na běžné opotřebení. Za vadu nelze považovat změnu stavu produktu, která vznikla v záruční době v důsledku jeho průběhu, nesprávného užívání nebo zásahu, nedostatečné nebo nevhodné údržby.
  • 3.3 Kupující musí oznámit prodávajícímu vady, jakmile tyto zjistí, nejpozději však do 24 měsíců od převzetí produktu.
  • 3.4 Kupující má v případě odstranitelné vady nárok na odstranění vad, doplnění toho, co chybí a nebo přiměřenou slevu z kupní ceny zboží.
  • 3.5 V případě neodstranitelné vady může odstoupit od smlouvy či se domáhá přiměřených slev z kupní ceny zboží.
  • 3.6 Dále nelze uplatňovat na vady produktu, o které kupující věděl, že před koupí nebo pokud byla z důvodu existence vady poskytnuta sleva z kupní ceny zboží. Prodávající neodpovídá za vadu, která vyplývá z povahy věci. Pokud se jedná o vadu, kterou lze odstranit, nemá mít právo na odstoupení od smlouvy či výměnu zboží nárok.
  • 3.7 Reklamace se považuje za řádně platněnou, pokud je reklamovaný produkt kompletní a reklama nebrání obecné zásady hygieny. Je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Prodávající může odmítnout převzít k reklamnímu řízení produkty, které nebudou splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny.
  • 3.8 Reklamace odstranění vad bude vyřízena včetně zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, kdy lhůta začíná běžet dnem následujícím po převzetí zboží.


4. Postup reklamace

  • 4.1 Reklamaci vad produktu uplatňuje kupujícího u prodávajícího.
  • 4.2 Koupit můžete uplatnit reklamaci prostřednictvím reklamního systému k tomu účelu prodávajícího určeného, ​​tento systém ZDE. Pro tyto situace můžete také využít helpdesk, který je k dispozici ZDE.
  • 4.3 Místo pro uplatnění reklamace je místo určené a označeného prodejce v jeho obchodních podmínkách jako místo uplatnění práv z vadného plnění a pro vrácení zboží.
  • 4.4 Prodávající se zavazuje informovat o příjmu reklamace nejpozději do 10 pracovních dnů od obdržení reklamace.


5. Lhůty pro uplatnění reklamace

  • 5.1 Právo z odpovědnosti za vady musí být uplatněno v záruční době. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračování užívání zboží může zapříčinit prohloubení vad, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklam. Záruční doba je 24 měsíců a začíná běžet ode dne převzetí zboží.
  • 5.2 Pokud je výsledkem reklamního řízení výměna reklamovaného produktu, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového produktu. Při výměně vadné součásti se vztahuje nová záruční doba na změněnou součást.
  • 5.3 Záruční dobu nelze zaměňovat s životností produktu, tj. dobou, po kterou při správném používání a správném ošetřování včetně údržby může produkt vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě jeho užívání vydržet.


6. Závěrečná ustanovení

  • 6.1 V případě, že tento reklamní řád platí nebo informace pro úspěšnou reklamu, využívá se k tomuto účelu obchodních podmínek na základě kterých byla uzavřena kupní smlouva o produktu, který je předmětem reklamy.
  • 6.2 Prodávající si vyhrazuje právo změnit tento reklamní řád.